Nu söker vi på Lek- och Babybranschen en administratör/kommunikatör till kansliet i Bålsta.
Leksaker och barnartiklar som ett arbete? Ja, nu har du chansen att söka tjänsten som administratör och kommunikatör hos Lek- och Babybranschen som är en branschorganisation för alla som är verksamma inom leksaker, barn och babyprodukter.
Lek- och Babybranschen har idag ca 240 medlemmar. Vi ger ut branschtidningen Lek- & Babyrevyn som idag utkommer 6 gånger per år.
Trots att vår mångåriga medarbetare Lena har barnasinnet kvar är det dags för henne att gå i pension. Du får en viktig roll och är med och formar hur vi som branschorganisation bäst tillhandahåller våra medlemmars intresse i en ny organisation.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är varierande och dina arbetsuppgifter kommer att fördelas mellan branschorganisationen och branschtidningen.
Vi kommer börja jobba mer digitalt och det är du som kommer uppdatera hemsidan, sociala medier och designa och sända ut nyhetsbrev.
Utöver detta kommer du att uppdatera medlemsregistret, ha kontakt med medlemmarna via mail, telefon och digitalt. Du kommer att hjälpa till med att rekrytera nya medlemmar, ta fram och uppdatera material. Ta hand om inbjudningar och anmälningar till utbildningar och branschdagar.
Du kommer att hjälpa till med projekt såsom Lekens dag och våra utmärkelser Årets Spel, Årets Leksak och Årets Babyprodukt.
Du kommer vara projektledare och redaktör för vår tidning. I arbetsuppgifterna ingår att säkerställa utgivningsplanen, styra & upphandla frilansnätverk, skriva artiklar och att den fylls med intressanta nyheter och reportage. Du kommer att resa på mässor för att bevaka vad som händer i branschen. Du kommer även att sälja annonser och prenumerationer. Vissa ekonomiuppgifter förekommer såsom fakturering och kundreskontra.
Att bygga upp ett nätverk inom branschen är viktigt och du ska därför ha lätt att skapa kontakter.
Vi söker
Vi ser att du har lämplig utbildning inom t.ex. kommunikation och/eller relevant arbetslivserfarenhet. Du har ett intresse för branschen och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från lek eller babybranschen men inget krav. Du ska ha enkelt att bygga relationer och nätverk.
Du ska ha goda datorkunskaper och en viss ekonomikunskap och ha kunskap inom marknadsföring och sociala medier.
Som person är du ansvarsfull, noggrann och trivs att ha varierande arbetsuppgifter. I arbetet behöver du vara strukturerad och självständig.
Ansökan med ett CV och personligt brev skickar du till jennifer@lekobaby.se. Märk din ansökan med Administratör/Kommunikatör
Ansök senast den 18 februari.
Lön Enligt överenskommelse
Anställningsvillkor Heltid med en provanställning på 6 månader.Tillsvidareanställning
Arbetsplats Vänersborgsvägen 5, 746 34 Bålsta
Kontakt
Jennifer Rydén, vd jennifer@lekobaby.se 070-590 76 97
Comments